luni, 15 martie 2010

KDG Photography / I am Here in the Shadows


Facuta azi, la serviciu, in pauza de cafea, cand am avut ocazia sa ma joc pe un D700 cu un 1.4 pe 50mm. Foarte tare obiectivul, am consemnat si eu pentru viitor ceva asemanator de la Canon.
Titlul nu este original, este o replica din Starcraft 2, care se potriveste povestii acestei poze.
Altfel, hai sa vorbim un pic, ca tot am lipsit o perioada. Si daca tot am inceput cu o poza, hai sa vorbim despre fotografie, subiect care provoaca multe frustrari frustratilor, daca imi permiteti cliseul. M-am confruntat in ultima perioada cu o serie de intrebari, din partea unor persoane care au considerat ca este ok sa nu se prezinte. Ca o paranteza, as dori sa reamintesc celor care folosesc pingboxul de aici si tuturor celorlalti care incearca sa ma contacteze printr-unul din zecile de moduri pe care le-am lasat la dispozitie online, ca apreciez foarte mult cand omul se semneaza, pe orice spune, pe orice face. O puteti numi un fix de-al meu, dar mi se pare o dovada de "manliness", sa iti asumi orice spui. Am promis ca nu o sa mai raspund anonimilor si o sa ma tin de cuvant.
Cat despre cei care, sub anonimat, imi spun despre cat de tari sunt ei [si, evident, cat de praf sunt eu] si au ideea asta falsa de competitie cu mine, trebuie sa imi demonstreze neaparat ca sunt mai buni, ce sa zic, am mai tratat subiectul pe Tumblr, nu o iau de la capat, spun doar ca un om care are habar de ceea ce face nu mi-ar pune niciodata [NICIODATA!] intrebarile pe care le puneti voi. Nu faceti decat sa dovediti amatorism si frustrare si a inceput sa nu mai fie nici macar amuzant.
Numesc cateva cretinismele pe care trebuie sa le suport, ca sa fiu mai bine inteles: "Da' de ce faci aia?" "Da' nu era mai bine altfel?" "Da' ce iti spune HDRu?" "Da' de ce te-ai apucat de fotografie?" "Da' ar trebui sa editezi mai putin" "Da' nu poti sa scoti o poza buna direct din camera?" "Da' nu esti fotograf profesionist daca nu imi raspunzi" "Ce parere ai despre ...?" "Nu vrei sa iesim sa facem un concurs?" "Vreau si eu niste poze, da' nu prea am timp/bani". Si multe, multe altele, din pacate. Un adevarat spectacol, nu?
Sa nu o mai lungim. Despre cateva chestii vreau sa vorbesc, rapid. Critica + constructivitate = love.
1. Daca nu esti in stare sa imi spui TEHNIC, cu subiect si predicat, ce am gresit, fara sa imi judeci poza dupa filmul tau vazut cu ochelari de cal, atunci nu am gresit, deci du-te-n pula mea. Tine-o minte p-asta, teorema!
2. Pozele cu tenta sepia le consider fumate [nu SUNT, asa le vad eu, deci "LE CONSIDER", nu generalizez], ma duc cu gandul la o cruce de piatra si 2 metri sub pamant, therefore voi folosi foarte rar acest ton si numai atunci cand este necesar.
3. Foarte important pentru toti haifaivistii care isi fac conturi pe site-uri gen BadorGood si toti frustratii carora le-au cumparat mami si tati o camera sa isi pozeze pisica. Ei cred ca pot arunca in jur cacat, doar pentru ca au citit pe wikipedia ce e ISO si expunere, desi habar nu au cum ar trebui sa arate o poza si care sunt limitele sculei pe care o tin in mana. Asculta bine, daca intri aici si citesti asta, frustratule! Daca vrei sa faci treaba, trebuie sa treci poza aia printr-un soft de editare. Nu va iesi perfecta din camera niciodata! Pentru ca, vezi tu, prietene, fotografia nu inseamna sa apesi pe buton. Asta face oricine. Chiar si tu. Sunt, pur si simplu, scarbit de acest cliseu tot mai des intalnit cu "poza scoasa bine direct din camera". Therefore, il folosesti, incheiem discutia rapid. Da, pot face o poza buna direct din camera, doar ca o pot face mult mai buna dupa ce o trec prin Lightroom si Photoshop.
4. Nu conteaza ce echipament ai, care e diferenta ca ai Canon, Nikon sau Hassy? Desigur, pozele nu vor arata niciodata la fel atunci cand folosesti echipament profesionist, dar astea sunt deja detalii. Nu te impiedica nimeni sa tragi un cadru bun cu telefonul, sa zicem. Si aici ajungem la:
5. Compozitia este cea care te ajuta sa spui lucruri folosind lucruri care nu spun nimic. Foloseste-ti capul. Schimba unghiurile. Nu te gandi la tine, gandeste-te la ceilalti. Ce vrei sa le spui cand apesi pe declansator? Nu sunt in masura sa dau sfaturi, dar cred ca e intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui mereu, pentru ca fotografia, chit ca o faci pentru tine, e un mijloc de comunicare si o faci ca sa le transmiti ceva persoanelor care iti vad pozele, chiar daca poate nu o sa prinzi niciodata acel "once in a lifetime shot".
Gata, destul, am plecat de la o poza si am scris un roman. Mai stati pe aici, noutati in curand. Hablamos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu