sâmbătă, 27 martie 2010

Photography / Composition and DLSR Tutorials


"Cadoul" pe care vi-l promiteam mai devreme se leaga tot de fotografie, cum am mai spus. Este vorba de 2 chestii, foarte utile, mai ales incepatorilor, celor care nu au avut ocazia sa descopere arta fotografiei si "secretele" compozitiei. Cum spuneam in trecut, si notati-o p-asta ca a fost spontana, compozitia este aceea care te ajuta sa spui lucruri folosind lucruri care nu spun nimic.
De ce acest "cadou"? Pentru ca imi este absolut scarba, si nu de astazi, de majoritatea fotografilor, de atitudinea si ifosele lor de cacat, de senzatia lor permanenta de competitie cu ceilalti, de frustrari tip "daca iti spun, imi iei painea de la gura", etc. Acum nu spun ca daca cititi astea 2 chestii, v-ati pisat pe ei. Spun doar ca este un pas cu dreptul inainte pentru cei care nu stiu de unde sa inceapa. Si nu uitati de unde ati plecat, chit ca nu v-a ajutat nimeni, ajutati-i pe ceilalti, v-ar putea recompensa cu o fotografie "once in a lifetime". Destula teorie, sa trecem la treaba.
Number 1 din seria de doua chestii pe care vi le prezint azi, este un site, asta, pe care l-am primit acum mult timp prin amabilitatea domnului Mircea Maieru. Daca cititi si bagati la cap ce vedeti aici, sunteti cu 90% mai aproape de a va insusi compozitia. Este foarte usor de inteles, exemplificat prin poze. Tot ce va trebuie este rabdare, timp si dragoste pentru ceea ce faceti.
Number 2 se prezinta sub forma unui link si a unui download de pe Mediafire [pentru ca nu am stiut un alt site unde sa urc], anume aici. Este o revista in format pdf, se numeste "Digital Photography Top 100 Simplifies", si pot spune ca este "de citit" de catre orice fotograf incepator. Trebuie sa recunosc ca nu am citit-o pe toata, pentru ca am cativa Giga de reviste [downloadate pentru layout, eu, in viata de zi cu zi, ocupandu-ma cu layoutul], dar m-am uitat in mare peste ea, peste exemplele din ea, si mi-am facut aceasta parere ca explica aproximativ tot ce trebuie sa stiti. Si e ok, ca nu trebuie sa apese pe declansator in locul vostru, nu?
Poza de mai sus e de aici. Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu