marți, 6 ianuarie 2009

Frustrari. Segmentul de dreapta si infinitul

Ok, a venit timpul sa si scriu cateva cuvinte, k doar suntem si bloggeri acum, nu?
Incep, ca orice blowgger :)), cu o frustrare. Una care pot sa spun ca ma urmareste din generala, cand am pus prima data aceasta intrebare, iar iubita mea profesoara de matematica nu a stiut cum sa se fofileze. De-a lungul anilor am mai pus-o si altor profesori, nu pentru ca este o problema existentiala, ci din pura curiozitate, dar cum eu excelez in prostie, nu a reusit niciunul sa ma faca sa inteleg.

Daca nu este clar, in aceasta pictura rupestra am reprezentat in Paint 2 segmente de dreapta, numite clasic, A si B. Cand treceam pe la scoala, am fost invatat ca infinitul este, incredibil, infinit. Tot cand treceam pe la scoala, am mai fost invatat si ca un segment de dreapta contine o infinitate de puncte.
Bineinteles ca prima intrebare care mi-a trecut prin cap a fost "Cum pula mea?". Cum poate ceva finit, in cazul asta un segment de dreapta, delimitat clar de niste puncte si cu o lungime fixa, sa contina ceva INFINIT. Cu atat mai mult, segmentul A are o infinitate de puncte, segmentul B contine TOT o infinitate de puncte [la fel ca o dreapta], deci A = B = infinit? Reprezentarea mea grafica o contrazice, indiferent cat de chior, prost sau hater poate fi cineva, A = B numai in capul lui.
Va rog frumos, lamuriti-ma si pe mine dupa 15 ani. Si, repet, sunt greu de cap.
Pentru ca indiferent cat va incerca mie cineva sa imi puna intrebarea 'pai si zi tu ma, desteptule, cate puncte are segmentul ala?', voi raspunde la fel de clar 'nu stiu', dar chit k punctul are un diametru de un nanomicron (whatever the fuck un nanomicron is) si acel segment contine 3490853490853980538904589345098345890398058903459384958394054 puncte, numarul asta nu este egal cu infinit. Capisci, bitch?

2 comentarii:

  1. Are legatura cu faptul ca punctele nu au diametru. Nu au nimic. Sunt simple pozitii in spatiu. Neputand sa le delimitezi intre ele, sa afli unde se termina un punct si unde incepe altul, nu ai cum sa le numeri.

    Similar si intre 0 si 1 sunt o infinitate de numere, iar reprezentat pe o axa, intervalul este un segment de dreapta.

    Acum, cred ca sanse mai mari sa adli un raspuns logic ai dand un search pe google in engleza...

    RăspundețiȘtergere
  2. Un raspuns decent, pacat ca Anonim.
    Fara sa il studiez in aprofunzime, quick question:
    In urma raspunsului pe care l-ai dat si relationarea acestor numere cu infinitul, de ce un segment de 2 cm (cu o infinitate de puncte) este mai mare decat un segment de 1 cm (tot cu o infinitate de puncte).
    Singura concluzie logica pe care o pot trage de aici este ca infinitul este... relativ?

    RăspundețiȘtergere